خطا
  • JLIB_DATABASE_ERROR_FUNCTION_FAILED

موضوع: مفهوم بازاریابی دیجیتال

مفهوم بازاریابی دیجیتال 1 سال 9 ماه ago #96

  • alireza-res
  • alireza-res's Avatar
  • آفلاين
  • كاربر عضو
  • ارسال ها: 9
  • امتياز: 0
بازاریابی دیجیتال چیست ؟
دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال چه در ابعاد بزرگ اجرا شود و چه در ابعاد کوچک، موتور کسب و کار امروز است! یک بازاریابی دیجیتال تاثیرگذار، به بازاریابی‌‌ گویند که میان تکنولوژی الکترونیک و روانشناسی بازار ارتباط ایجاد کند. ما در اینجا درباره اصول اساسی بازاریابی دیجیتال ، یعنی نتیجه و فرایند یک شغل و همچنین دیدگاه تجار صحبت خواهیم کرد و با تلاشی هوشمندانه، سعی می‌کنیم که از بیان اصطلاحات تکنیکی خاص بپرهیزیم و دیجیتال مارکتینگ و مفاهیم آن را با زبانی ساده و آسان توصیف نماییم.

در توصیف بازاریابی اینترنتی بهتر است که از بیان مفاهیم مصطلح چشم‌پوشی کنیم، زیرا اگرچه آن‌‌ها مفاهیمی عمومی هستند و یادگیری آن‌‌ها آسان است، اما دانش کمی را منعکس می‌‌کنند. به نظر ما،دیجیتال مارکتینگ به مفهوم استفاده از تکنیک‌هایی است که به تجار اجازه استفاده از بهترین‌های بازاریابی و دیجیتال را در کنار مفاهیم پایه بازاریابی می‌دهد. بازاریابی دیجیتال به‌معنای دریچه دیگری از بازاریابی نیست. در مقابل، این مفهوم راهی جدید در بازاریابی است که در آن می‌توان به تحلیل رفتار مشتری نیز پرداخت.

چه مفاهیمی جزو بازاریابی دیجیتال به حساب نمی آیند؟

برای درک بهتر تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال، بهتر است به طبقه‌بندی آنچه در این دسته قرار نمی‌گیرد بپردازیم. شیوه‌های بازاریابی سنتی چون تبلیغات کاغذی، رادیو، تلویزیون و بیلبوردها جز دسته بندی‌های بازاریابی دیجیتال نیستند. این کانال‌ها در دوره‌ای بسیار موفق بوده‌اند، اما در دوره مدرن امروزی خیر.

ما معتقدیم که شیوه‌های بازاریابی سنتی دارای سه محدودیت هستند:

1.ارتباط یک سویه و نداشتن زمان کافی برای تحلیل بازخوردها:

به نظر ما، بازاریابی خیابانی دوطرفه است. متاسفانه، بازاریابی سنتی اجازه این ارتباط دوسویه میان مشتری و بازاریان را نمی‌دهد.

2.گرایش به شبکه‌های اجتماعی و اینترنت:

انفجار شبکه‌های اجتماعی و اینترنت کلید ارتباط زمان واقعی را در اختیارمان قرار داده است. بسیاری از کانال‌های ارتباطی سنتی از وجود سرعت بالای بازاریابی جدید بی‌بهره‌اند و نمی‌توانند چنین ارتباط سریعی را ایجاد کنند.

3.تمرکز بر اصول بازاریابی محتوا :

همچنان که بازاریابی سنتی به دنبال درک این تاثیرات است، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی مدرن بر جنبه‌های مهمی چون ایجاد تجربیاتی برای مصرف‌کنندگان تمرکز کرده است.

مفهوم بازاریابی دیجیتال 1 سال 7 ماه ago #188

  • haaaaatam032
  • haaaaatam032's Avatar
  • آفلاين
  • كاربر عضو
  • ارسال ها: 5
  • امتياز: 0
مقاله خیلی جالبی بود منم اتفاقا یه مقاله هست درباره بازاریابی محتوایی که به نظرم خوبه و میتونه تکمنیل کننده مطالب شما باشه رو اینجا اضافه می کنم...



همه ما به دیدن تبلیغات و شعارهای تکراری، وعده و وعیدهای دروغین، بنرهای چشمک زنی که در سایت های دانلودی می خواهند به زور توجه شما را به عبارت “100% تضمینی” جلب کنند، پیامک ها و ایمیل های اسپم و بسیاری مزاحمت های روزانه تبلیغاتی عادت کرده ایم و حتی اگر زمانی با دیدنشان اذیت می شدیم الان دیگر حتی در حد اذیت شدن هم به آن ها اهمیت نمی دهیم!!
و مگر مجازاتی بالاتر از “بی توجهی” برای یک تبلیغ داریم؟!

خلاصه کلام و کل موضوع کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوایی همین یک پاراگراف است:

کاری کنید که مخاطبتان چیزی را که برایش به نمایش می گذارید، با لذت ببیند و بشنود و حتی اسمش را تبلیغات (آنگونه که اسمش بد در رفته) نگذارد! ولی در نهایت از شما خرید کند یا نامتان را بهتر به خاطر بسپارد.

فکر می کنید سخت است؟ نمی دانید از کجا باید شروع کنید؟ مشکلی نیست!
قدم اول، یعنی شناخت بازاریابی محتوایی را بردارید!
1- تولید محتوا، فقط به نفع مخاطب!

مهم ترین نکته در بازاریابی محتوایی این است که اولویت اول و آخر، کسی نیست جز مخاطب و چیزی نیست جز سلیقه او.
هر اقدامی که در بازاریابی محتوایی می کنید باید در ابتدا خودتان را به جای مخاطب بگذارید و ببینید که آیا محتوایی که تولید کرده اید:

جذاب است؟
مفید است؟
واقعا ارزش خواندن دارد؟
آن قدری قدرت دارد تا پیروزمندانه با 50 هزار فکر روزانه ی درون یک انسان مبارزه کند؟

یک نصیحت دوستانه

زمانی که می خواهید جذابیت و مفید بودن محتوایتان را بسنجید خودتان را هرگز گول نزنید که بهترین مقاله و عکس و… را دارید!
مخاطب به نظری که درباره محتوایتان دارید هیچ کاری ندارد و اگر برایش جذاب بود می خواند و اگر نبود که دیگر هیچ!

این نکته را هم بگویم که بازاریابی محتوایی شوخی نیست و هزینه دارد!
اگر می خواهید هزینه ای که می کنید ثمربخش باشد باید صادقانه و سخت گیرانه ببینید که تا چه حدی توانسته اید به “نیاز و سلیقه مخاطب” توجه کنید، بدون آنکه قصدتان از بازاریابی به طور مستقیم، افزایش فروش و یا دیگر اهداف بازاریابی باشد.
استفاده بزرگان از بازاریابی محتوایی

استفاده کردن از این استراتژی در شرکت های موفقی در حوزه بازاریابی، از جمله P&G ، Microsoft ،Cisco Systems ، John Deere و دیگر شرکت ها و کسب کارهای سرتاسر دنیا، مهر تاییدی است بر عملی بودن و نتیجه بخش بودن این روش بازاریابی.
ویژگی یک محتوای عالی چیست؟

اگر شما به یک متن بازاریابی برخوردید، و فقط بخاطر اینکه مجبور به تمام کردن آن متن بودید تا انتها آن را خواندید، با یک نمونه ضعیف از بازاریابی محتوایی برخود کرده اید.

Content Marketing Institute (معروف ترین وب سایت بازاریابی محتوایی) تعبیر جالبی را در مورد محتوای با کیفیت گفته؛ او می گوید:

در حوزه بازاریابی محتوایی، محتوای خوب، محتوایی است که شما با شوق و علاقه خواندن آن را ادامه میدهید… اگر میخواهید یک مثال از محتوای عالی را به چشم خود ببینید، نگاهی به آنچه که برای خواندن، دیدن و یا شنیدنش، هزینه پرداخت کرده اید، بیاندازید.

2- رسانه خودتان شوید!

بازاریابی محتوایی یک روند مستمر است که بهترین مکمل استراتژی کلی بازاریابی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی مالکیت رسانه به جای اجاره کردن آن است.
اما چگونه می شود مالک یک رسانه شد؟

بازاریابی محتوایی اگر همان طوری که گفتیم یعنی “با ارزش”، “جذاب” و “به نفع مخاطب” اجرا شود، می تواند طی مدت زمانی تبدیل به یک رسانه هرچند کوچک ولی با مخاطبان هدفمند شود.
یادتان باشد که “ارزش آفرینی” رکن اصلی رسانه شماست.
3- گام های عملی برای بازاریابی محتوایی

خب تا این جای کار با توجه به عنوان مقاله (بازاریابی محتوایی چیست؟)، سعی کردیم تا تعریفی از بازاریابی محتوایی، اهمیت و نکات کلی ضروری آن را مرور کنیم؛ اما این که در عمل باید چکار کنیم خود بحثی ست که از شناسایی نیازهای مخاطبانتان شروع می شود.

در مقالات دیگر می توانید برای بازاریابی محتوایی در این موارد اطلاعات بیشتری کسب کنید:

اصول بازاریابی محتوایی در محتوای وب سایت
اصول بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی
اصول بازاریابی محتوایی در ایمیل
اصول بازاریابی محتوایی در محتوای سایر ابزارهای تبلیغاتی دیگر (بروشور، کارت ویزیت، بیلبورد تبلیغاتی، ویدیو مارکتینگ و…)

فکر می کنید وب سایت ها و برندهای ایرانی تا چه حد به این موضوع یعنی بازاریابی محتوایی اهمیت داده اند؟
به نظرتان بازاریابی محتوایی برای استارت آپ های امروزی تا چه حد اهمیت دارد؟
منتظر نظراتتان در پایین این صفحه هستیم!

مفهوم بازاریابی دیجیتال 1 سال 7 ماه ago #194

  • haaaaatam032
  • haaaaatam032's Avatar
  • آفلاين
  • كاربر عضو
  • ارسال ها: 5
  • امتياز: 0
سلام به همه. خوبییییییییین؟ امروز مقاله ای که براتون آماده کردم درباره گوگل و یکی از ربات ها یا بهتره بگیم الکوریتم های سختگیر اون یعنی الگوریتم گوگل پنگوین هست. امیدوارم خوشتون بیاد و حتما هم به دردتون بخوره. موفق باشین...

از مهمترین جواب ای گوگل بدون شک الگوریتم پنگوئن آن می باشد. موضوعی که در مورد جواب هلا گوگل وجود دارد این است که گاها رفتار این جواب ها در موتورهای جست و جو (به خصوص در نتایج فارسی) به گونه ای‌ست که گویا قوانین خودش هم نقض شده است! ولیك می توان با قطعیت بالایی گفت که اگر سئوی وب سایت من وتو برایتان مهم است، این الگوریتم را بشناسید و به تذكیر هایش اجرا کنید!
الگوریتم پنگوئن گوگل
الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن (Google Penguin Algorithm) از جمله مهمترین الگوریتم ایا گوگل است. بخش اصلی این جواب را ناورد با سئوی غیر قانونی یا نیز سئوی کلاه سیاه تشکیل می دهد. كشمكش Google با اسپمرهای کلاه سیاه روز به روز قوی تر و حرفه ای تر می شود!
چه مواردی شامل راه حل پنگوئن گوگل می شود؟

به طور کلی هر موردی را که در زمینه سئوی کلاه سیاه دیدید، می توانید با اطمینان بگویید که راه حل پنگوئن با آن مخالف است (حالا این که قطعا با اون برخورد خواهد کرد یا نه هم بحثی جداگانه است که نیاز به تجربه دارد. ولیك من وشما هم حواستان باشد که به روش کلاه سیاه سئو نکنید!). مواردی چون

درج خودکار پست‌ها توسط روبات
Link Farm (غرق کردن صفحه از لینک)
بک‌لینک‌های بی‌ارتباط به موضوع سایت و بک‌لینک‌های Spam
بهینه‌سازی بیشتر از حد وب‌سایت (Over Optimization)
زیاده‌روی در مصرف از Anchor Textها (فرض کنید که یک شرکت خدمات سئو هستید و در Footer همه‌ی وب‌سایت‌هایی که آن‌ها را سئو کرده‌اید، کلمه خدمات سئو را به وب‌سایت‌تان لینک می‌کنید؛ این کار ممکن است در صورت زیاده‌روی، برایتان دردسرساز شود!)
ربات‌هایی هستند که به صورت خودکار در گوگل جست و جو می‌کنند و با هدف بالا بردن CTR نتیجه یک وب‌سایت، مدام بر پهلو آن کلیک می‌کنند. این روش از نظر گوگل غیر مجاز است و حتی ممکن است منجر به حذف وب‌سایت از نتایج جست و جو بشود.

الگوریتم پنگوئن گوگل
الگوریتم پنگوئن گوگل
آپدیت گوگل پنگوئن

الگوریتم پنگوئن گوگل، مانند دیگر الگوریتم‌هایی که تا به حال معرفی کرده‌ایم به این صورت انجام می‌کند که هر چند وقت یک‌بار، همه‌ی وب‌سایت‌ها را چک می‌کند و آن‌ها را طبق آیین نامه ها خود، برآورد می‌کند.

این اتفاق (که به آن آپدیت الگوریتم پنگوئن می‌گویند)، باعث می‌شود تا جانباز از وب‌سایت‌ها افت و رشد محسوسی را در نتایج جست و جو داشته باشند و جانباز از آن‌ها ممکن است حتی از نتایج جست و جو به یک‌باره حذف شوند!

معمولا نمی‌توان فهمید که گوگل چه زمانی الگوریتم‌هایش را آپدیت می‌کند! فقط هر از چندگاهی متوجه می‌شویم که گوگل نتایج را (به قول سئوکاران) شخم زده (!) و تغییرات محسوسی را در نتایج جست و جو می‌بینیم.

مفهوم بازاریابی دیجیتال در ثبت شرکت ها 1 سال 4 ماه ago #523

  • haaaaatam032
  • haaaaatam032's Avatar
  • آفلاين
  • كاربر عضو
  • ارسال ها: 5
  • امتياز: 0
در مقاله ای که امروز در وبلاگ ایده پردازی برای شما آماده کرده ایم، قصد داریم به معرفی شرکت ها و مراحلی که برای ثبت آنها باید طی نمود، صحبت کنیم؛ با مقاله معرفی انواع شرکت‌ها و مراحل ثبت آنها همراه ما باشید.

امروزه افراد زیادتری نسبت به گذشته وارد دنیای کسب و کارهای جدید و امروزی می شوند و در مرحله نخست به فکر تاسیس یک شرکت می افتند. اما این شرکت باید چه نوع شرکتی باشد و برای مراحل ثبت آن در سازمان های مربوطه باید چه کارهایی انجام داد. ثبت انواع شرکت در ایران موضوعی است که پیرامون آن بیشتر به بحث خواهیم پرداخت.

تجارت امروز صحنه رقابت بسیاری از شرکت ها و کمپانی هایی است که قصد دارند تا در این زمینه بهترین باشند. نکته ای که باید بسیاری از افراد به آن توجه کنند شناخت زبان بازار و قوانین حاکم بر این بازار پر هیاهو و متفاوت است.یکی از ابتدایی ترین مسائل که برای شروع فعالیت و تاسیس شرکت باید به آن توجه کرد نحوه تاسیس شرکت ها می باشد. برای مثال نحوه قوانین حاکم و محدودیت هایی که با همین اولین گام می تواند بر کسب و کار ما تاثیر گذار بیان می شود. در ادامه قصد داریم با بررسی انواع شرکت‌ها و قوانین ثبت آن‌ها در خدمت شما باشیم و راجع به به نحوه ثبت شرکت تجاری و انواع شرکت هایی که در قانون تجارت کشور وجود دارد بحث کنیم؛ انواع این شرکت های هشت‌گانه عبارتند از شرکت سهامی عام، سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، مختلط سهامی، مختلط غیر سهامی، نسبی و شرکت های تعاونی؛ با زد کد ما همراه باشید.
بررسی انواع شرکت‌ها و قوانین ثبت آن‌ها
شرکت سهامی عام

شرکت سهامی‌عام، شرکتی است بازرگانی که سرمایه‌‌ی آن به سهامی است که تقسیم‌شده در میان سهامداران سرمایه از طریق فروش سهام به مردم تأمین‌ می‌شود و می توان آن را در بورس توزیع کرد. نکته ای که وجود دارد این است که در شرکت سهامی‌عام، تعداد سهام‌داران نباید از سه نفر کمتر باشد و مسئولیت سهامداران محدود به مبلغ اسمی سهام آنهاست. عبارت «شرکت سهامی عام» باید قبل از نام شرکت با بعد از آن و بدون فاصله با نام شرکت در کلیه‌ی اوراق و اطلاعیه‌ها و آگهی‌های شرکت به طور روشن و خوانا قید شود و در صورت انجام ندادن این کار می تواند عواقب بدی را برای شرکت شاهد بود.
شرکت سهامی خاص

از دیگر انواع شرکت ها شرکت سهامی خاص است این شرکت بازرگانی اگرچه نحوه فعالیت آن بازرگانی نباشد، تمام سرمایه‌ی آن فقط توسط مؤسسین، تأمین‌گردیده و سرمایه‌ی آن به سهام، تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، ‌محدود به مبلغ اسمی سهام میان آنهاست. مانند شرکت سهامی عام تعداد سهام‌داران نباید از سه نفر کمتر باشد.
مسئولیت محدود

یکی از انواع مناسب برای شرکت های نوپایی است که قصد دارند با ریسک کمتری وارد بازار رقابت شوند شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد؛ فقط به میزان سرمایه‌ی خود مسئول قروض و تعهدات شرکت است نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که با توجه به مزیت های این شرکت تعداد بسیار کمی از موسسات و شرکت ها هستند که تمایل داشته باشند با شرکت های مسئولیت محدود کار کنند. همچون دیگر شرکت ها نام شرکت باید عبارت ‹‹‌با مسئولیت محدود›› ‌قید شود.
بررسی انواع شرکت‌ها و قوانین ثبت آن‌ها
شرکت تعاونی

شرکت تعاونی، شرکتی است که تمام یا حداقل 51% سرمایه‌ی آن به وسیله‌ی اعضا در اختیار شرکت تعاونی قرارگیرد و وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت، بانک‌ها،‌ شهرداری‌ها، شوراهای اسلامی کشوری، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای عمومی باشد از طرفی این شرکت ها می توانند می‌توانند از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر از قبیل مشارکت، مضاربه، مزارعه، ‌مساقات، اجاره، اجاره به شرط تملیک، بیع شرط، فروش اقساطی و صلح، اقدام به کمک در تأمین یا افزایش سرمایه‌ی شرکت‌های تعاونی نمایند؛ بدون آن که عضو باشند. این شرکت ها در بسیاری از روستاها و برای کمک به تولید صورت می پذیرد.
مختلط غیر سهامی

شرکتی است که برای امور تجاری تحت نام مخصوصی بین یک یا چند نفر شریک ضامن با مسئولیت محدود تشکیل می گردد، بدون انتشار سهام، تشکیل می‌شود. هر یک از شرکا ضامن و مسئول کلیه‌ی قروضی است که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود. شریک با مسئولیت محدود، کسی است که مسئولیت او فقط به میزان سرمایه‌ای است که درشرکت گذارده و یا بایستی بگذارد.نکته ای که در آخر قصد داریم برای شما بیان کنیم این است که با توجه به فعالیت و قوانین ایران فرصت هایی را برای بهبود شرایط اقتصادی منطقه های آزاد صورت پذیرفته است.برای مثال شرایط و مزایای ویژه ای برای شرکت ها منطقه آزاد وجود دارد که شامل مجوزهای تخفیف مالیاتی تا 15 سال می باشد از جمله منطقه هایی که در ایران وجود دارد هشت منطقه آزاد تجاری و صنعتی دارد که شامل به چابهار، قشم، اروند، سلفچگان، ارس، ماکو و جزیره کیش اشاره کرد.

مفهوم بازاریابی دیجیتال 1 سال 4 ماه ago #529

  • haaaaatam032
  • haaaaatam032's Avatar
  • آفلاين
  • كاربر عضو
  • ارسال ها: 5
  • امتياز: 0
دنیای امروز سراسر مملو از پیچیدگی هایی است که تنها می توان با زبان مخصوص آن را درک کرد، این پیچیدگی ها شامل تمام فعالیت های شرکتی یا فردی که هر یک در حوزه‌ای مشخص از کسب و کار قرار می گیرند، می شود. برای حضور در صحنه تجارت امروز نه تنها باید متفاوت از گذشته بود و خلاقیت و دید وسیع تر داشت بلکه باید تمام شرایط محیط پیرامون خود را رصد کرد.

فناوری ها و تکنولوژی های بوجود آمده باعث تغییر سبک رفتار مصرف کنندگان و تغییر الگوهای آن ها و از طرفی شیوه و تهیه و تولید مصرف کنندگان نیز شده است. حتی نحوه تعامل آنها نیز با یکدیگر تحت تاثیر این تکنولوژی ها بوده است.

دیجیتال مارکتینگ به مجموعه اقداماتی گفته می شود تا محصولات و خدمات خود را از طریق فناوری های دیجیتال به مخاطبان خود معرفی و عرضه کنیم، این تعریف در نگاه اول ساده به نظر می آید اما در واقع باید گفت دنیای دیجیتال مارکتینگ خیلی گسترده تر از دیگر روش های بازاریابی در کسب و کارهای سنتی است.

برای ورود به فضای دیجیتال مارکتینگ که امروزه هر آژانس بازاریابی آنلاین تمرکز خود را بر روی آن گذاشته است، ابتدا باید با تعاریف آن و ابزارهای موجود در اینترنت و دنیای دیجیتال آشنا شد، در واقع شبکه های اجتماعی و رسانه های دیجیتالی به کمک بازاریابی آمده و شبکه ای عظیم را برای تعامل با مشتریان و دیگر قسمت های بازار بوجود آورده است. همانطور که گفته شد در دیجیتال مارکتینگ از ابزارها زیادی استفاده می شود در ادامه قصد داریم تا شما را با گوشه ای کوچک از این دنیای عظیم آشنا کنیم که شامل موارد زیر می شوند:

بازاریابی موتورهای جست و جو
بازاریابی محتوایی
بازاریابی شبکه ها ی اجتماعی
بازاریابی ایمیلی
بازاریابی موبایلی
بیلبوردهای الکترونیکی

یکی از روش های بسیار موثر در دیجیتال مارکتینگ می باشد؛ در این روش با استفاده از تکنیک‏ های طراحی سایت و سئو در بهبود جایگاه سایت مورد نظر دارندکه نتیجه آن ارتقا رتبه سایت در نتایج جستجو و قرار گرفتن در صفحه اول کاربران و نهایت قرار گرفتن در معرض دید و دسترسی است.

بهینه سازی سایت و خدمات سئو به دو شکل اما به صورت پیوسته انجام می گیرند، بهینه سازی داخلی و بهینه سازی که هرکدام شامل شرایط و اقداماتی است. در بهینه سازی داخلی کاربرد درست کلمات کلیدی، لینک‏ های داخلی و کلاً بر طراحی سایت دلالت دارد. اما بهینه سازی خارجی مانند لینک‏ هایی است که به سایت شما داده می شود و فعالیت در فروم ها و سایت های دیگر می باشد.

این نوع از بازاریابی در تلاش برای ارائه محتوایی هدفمند است تا بتواند با صرف به کارگیری کمترین هزینه و استفاده از مناسب ترین عبارات بهترین و عمیق ترین تأثیر را بر جامعه هدف خود گذاشته، این نوع از بازاریابی از طریق کانال های ارتباط جمعی کاربران به نشر این محتوا می پردازد.

به جرات می توان از شبکه های اجتماعی به عنوان قدرتمند ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ نام برد، در این بازاریابی هدف شناساندن برند و خدمات خود به کاربران و تعامل بیشتر با آنها است به نحوی که مشتریان بالفعل تبدیل به مشتریان بالقوه شوند و در ادامه به کاربرانی فعال برای ما بدل گردند. از طرف دیگر با استفاده از شبکه های اجتماعی می توان مطالب مرتبط با کسب و کار خود را به اشتراک گذاشت و در جهت بالابردن ترافیک وب سایت از آن بهره مند شد.

بازاریابی ایمیلی یکی از متداول ترین ابزارهای بازاریابی می باشد، که با استفاده درست از آن می توانید مشتریان بالقوه و وفادار بیشتری را جذب کنید برای این کار می توان طراحی مناسب صفحه فرود سایت و ارسال منظم ایمیل به مشتریان بهره برد.

استفاده از این ابزار می توانید تحولات جدید را در نحوه کسب و کار ایجاد کند؛ بدین صورت که نتایج ایمیل های ارسالی را از مشتریان دریافت کرده و مطابق بازخورد مشتریان محصولات آینده خود را طراحی کنید و بازبینی نماییم. همانطور که گفتیم ابزارهای بسیار زیادی در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که در مقالات بعدی به آنها اشاره خواهیم کرد.